Tragovi guranja

Autor bealiever | 18 Feb, 2010
    Iluzija koju stvaramo našim srcima ume da nestane. Kako samo zna da iskoristi trenutke daljine i da skrene dušu na neke nove smernice. Tragovi guranja na putu vidljivi su, ali retko ko ima snage i hrabrosti da zastane i zagledne... Naravno, lakše je zažmureti i pustiti vodu da ide svojim tokom. Ali, uvek, bez izuzetka, svako se vraća na te raskrsnice... mesta zločina nad samim sobom, ne bi li još malo mučio svoje biće. Mislimo, prošlo je, biće lakše videti, podneti poraze, uvideti sve te tragove. Kako se samo zavaravamo. Već rekoh, vreme ne leči, ne zalečuje, samo produbljuje jaz i udaljava šansu za povratak. Tu su novi izbori, nove prilike, ali nikada kao one koje smo ostavili iza nas... Opet, svaka od njih, tih novih prilika, čini nam se isuviše rizičnom, smelom... zaboga, pa mi sada imamo toliko jake kriterijume, da sami sebi ograničavamo izbor. Pitamo se verujemo li u njih? Bolje da se zapitamo, verujemo li u sebe...
    Natikarimo povez preko očiju i dalje hodimo putem manjeg otpora, zobilazeći sve što nas imalo uplaši, zbuni. Kuda to? Gde nas drugi vode?
    Menjam sebe. Dajem sama sebi povoda da biram nove puteve, bez guranja i uplitanja sa strane. Skidam crnu traku sa očiju, a i one ružičaste naočare. Menjam šta mi se ne dopada, menjajući sebe. Menjam svoj svet, jer gledajući širom otvorenog uma imam pravo na to. A vi?

58 Komentari & 0 Trekbekovi od "Tragovi guranja"

    novi izbori, tacno je nisu nikad kao oni koje smo ostavili iza nas..samo su drugaciji, mozda bolji a mozda gori...rizicno je sve...a ogranicavanje izbora zavisi od nas...do koje mjere cemo slijediti opsteprihvacene norme, a kada primat treba da damo vlastitim osecanjima i srcu, da i dusa dobije svoj poklon...postoje norme koje slijedimo, sto je danas neprimjereno to ce za 15 godina biti primjereno..kad iz bajke predjemo u realnost, problema ima koliko god neces...

    Autor l 18 Feb 2010, 10:29

    Opšteprihvaćene norme... pa sad, bez tih normi, koje veoma često umeju da budu i mentalna degradacija, društvo ne bi moglo da se održi kao zajednica. Čini mi se da poslednjih godina, zapravo decenija, ta pravila postaju isuviše opterećujuća, a nepoštovanje istih sve više osuđivano i to od koga... Upravo od onih koji ih i sami ne poštuju.
    Za petnaest godina, ono što danas ja smatram normalnim, a veći deo okoline ("modernog drutva") shvata neprihvatljivim, za mene lično će već biti zastarelo. Postojaće nove ideje i novi snovi. Ne živim u bajci, niti negde između. Smatram da veoma čvrsto stojim na zemlji. Ne kažem da je slatko, naprotiv, upravo "milina" života održava me na vrhu okeana. Sanjarim dosta, priznajem, ali snovi su ti koji grade budućnost, stvaraju svet onakvim kakav jeste. Zašto onda osuđivati sanjare? Boriti se sa svakidašnjicom, menjati neke sitnice koje čine život, po svojim pravilima, ne šteteći drugima, pravo je umeće. Poštovati svaku normu koju društvo proglasi za deo životnog statuta, pomalo je infantilno regradirajuće.

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 10:34

    kako kažu mudri da...
    KAKVE SU TI MISLI TAKAV TI JE I ŽIVOT...
    dakle, za sve se misli mogu optužiti, i reći... nije moj život bez veze već moje misli. A kako se došlo do toga da imam bezvezne misli??? ma koliko lepo mišljenje imali o tim mislima i čime god ih opravdavali... ;)))

    Autor suky 18 Feb 2010, 10:35

    Slazem se,i ja se vracam na mesto zlocina,pokusavam da otkrijem kada je sve krenulo naopako.Moram.Da bih krenula dalje.Da bih izabrala pravi put.
    Promenicu ovaj svet,ako ne za druge onda bar za sebe.
    Pozdrav

    Autor unajedina 18 Feb 2010, 10:39

    Suky,
    nadam se da ovu filozofiju primenjuješ i na sebe :))

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 10:46

    naravno... zar ne stoji u opisu...
    TESTED ON ŠUKY!
    ;)))))

    Autor suky 18 Feb 2010, 10:49

    Suky,
    ček, ček da pogledam etiketu.... hmmm, vidi stvarnooooo :))))

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 10:51

    Unajedina,
    samo napred, znaš kako se kaže, na svojim greškama se najbolje uči
    Pozz :)

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 10:52

    pa eto... navali narode, još malo pa nestalo... ;)))

    Autor suky 18 Feb 2010, 11:01

    Suky,
    jesi li ti to na rasprodaji? :))))

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 11:03

    ima li šta da nije na rasprodaji?
    cijena, prava sitinca... ;)))

    Autor suky 18 Feb 2010, 11:24

    Suky,
    skrenusmo temu na rasprodaje, cene.... vraćaj se ;) :))

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 11:32

    evo vratio sam se...

    Autor suky 18 Feb 2010, 11:57

    Suky,
    vraćaj i temu ;) O čemu beše ovde reč? :))

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 12:00

    СОНЕТ
    Ти простори ме ужасавају

    Простор који ничим не подсећа на себе,
    птицама померан, ветровима сличан,
    сам у себи, сам за себе, ничему вичан,
    вечити почетак ужасан, без потребе.

    Простор језиком трајања препричан
    и претворен у вечност која ником не треба,
    вечност за проклетство, које будно вреба
    под свежом хумком плен свој непомичан.

    Заборавимо мрачно поверење
    себе са собом, у страшно подозрење
    простори се руше и црна наилази плима.

    У шкртости тишине без себе и иметка
    ми смо последњи заточници почетка
    под каменом што име има.

    БРАНКО МИЉКОВИЋ

    Autor azpoezija 18 Feb 2010, 13:10

    ovde je reč o bespovratnom kajanju što gordost ne toleriše nikad.
    ili što bi narod severne amerike rekao "prošo voz kroz kukuruz"
    a naš narod bi samo ovom narodu svojstveno dodao "kasno Marko na kosovo stiže"
    a najtačnije bi bilo, ne slušaš!

    Autor suky 18 Feb 2010, 13:46

    Suky,
    slušam, vidiii, pustila sam uvo :))

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 14:01

    azpoezija,
    "У шкртости тишине без себе и иметка
    ми смо последњи заточници почетка
    под каменом што име има."

    dobar odabir za komentar :)

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 14:02

    ako si se sva pretvorila u uvo da ti onda kažem...
    ni jedan orač koji vredno ore svoju njivu ne obazire se iza sebe... već čeka rod da rodi. od onog što je posejao.
    ;)

    Autor suky 18 Feb 2010, 14:17

    Suky,
    vidim zabavjaš se kvalitetnom literaturom. Poštujem :) I da, žanješ ono što si posejao :)

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 14:19

    a što bi drugo požnjeo...
    ;)))
    mada ima i ona druga strana kako lopov dolazi noću i u tvoje žito seje svoj kukolj... a sluge rekoše da počupaju kukolj. šta reče Gospodar...
    neka, neka sazri zajedno, kad bude žetva videće se koje je seme koje vrste... ne bi valjalo sad čupati jer bi greškom mogao isčupati dobro seme...

    Autor suky 18 Feb 2010, 14:28

    Suky,
    prevedeno, u svakom žitu ima kukolja, znači i među dobrim mislima se uvek podkradu loše, hteli mi to ili ne. Šta onda činiti sa tim lošim mislima?

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 15:57

    Ch-ch-ch-ch Changes, kaže David Bowie ;)

    on kaže, ja potpuno podržavam :)

    pozdravčić Bea ;)

    Autor Milko 18 Feb 2010, 16:14

    Milko,
    promene su dobre sa vremena na vreme :) i kaže:
    I watch the ripples change their size
    But never leave the stream
    Of warm impermanence and
    So the days float through my eyes
    But still the days seem the same
    And these children that you spit on
    As they try to change their worlds
    Are immune to your consultations
    They're quite aware of what they're going through....
    :)))

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 16:24

    Велика је вероватноћа да грешим, али...ја мислим да се не треба враћати...иде се напред и само напред...чему враћање у прошлост?

    Autor mesecina 18 Feb 2010, 18:14

    Mesečino,
    ali svaka tvoja pesma vraća te u prošlost, barem na trenutak zanese te misao o nekim prošlim trenucima, ovlada tvojim osećanjima i automatski se odražava u sadašnjosti... Hteli mi ili ne, uvek se vraćamo zahvaljujući najvećem daru ili 'pak prokletstvu, moći pamćenja i sećanja.

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 18:50

    e da, sjajan tekst, sjajna pjesma ;)

    pozdravčić Bea ;)

    Autor Milko 18 Feb 2010, 18:50

    Milko,
    pesma je i poučna, za one koji razumeju...znaš, danas sam posle dugo vremena slušala Davida, hvala ti za podsećanje :)

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 18:53

    Вealiever, песме су садашњост, а прошлосзжт је само у сећању где и треба да буде.
    Не може се избрисати ни игнорисати...али то је ПРОШЛОСТ. Нема повратка.

    Autor mesecina 18 Feb 2010, 18:55

    Kad god smatramo da smo ugrozeni mi nerado skidamo povez sa ociju. A to je cest slucaj. Ipak, moje iskustvo govori da je povez providan. Sta ce ko uraditi, od volje mu, samo da znas tema je vrlo osetljiva. Nismo skloni ni sebi da priznamo istinu o nama samima. Puno te pozdravljam.

    Autor mira 18 Feb 2010, 19:16

    Mesečino,
    pa upravo se o tome i radi, povratku na određena mesta u sećanju. Preispitivanje sebe kroz prošlost od koje se ne beži. Nemoj mi reći da se ne premišljaš šta bi bilo da je bilo, barem na trenutke... ne verujem da bi pisala onakve pesme da nije tako.

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 19:16

    Miro,
    da, u pravu si, često nismo spremni da priznamo ni sami sebi neke istine, ili opet, laži. Tema jeste osetljiva, ali da li uopšte postoji tema koja nije škakljiva. Jedino ako ćemo pričati o vremenu ne bi li izbegli sukobe ličnih mišljenja i provokacije... Skidamo povez ili ne?

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 19:19

    ha, ha skidamo naravno! Ionako ti kazem da su providni, stoga nemaju svrhu. Pozdrav.

    Autor mira kuglof 18 Feb 2010, 19:30

    Miro,
    providni ili ne, smetaju :)
    Veliki pozz .)

    Autor bealiever 18 Feb 2010, 19:31

    mudri ljudi rekoše, da će se loše misli uvek javljati bez obzira koliko mi bili dobri.
    isto tako rekoše da se je blagosloven onaj koji ne ide na veće bezbožnika i u njihovom društvu ne sedi.
    znači, držati svoj pravac, a loše misli, kako su se pojavile tako će i nestati.
    gadno je ako se družimo sa njima...

    Autor suky 19 Feb 2010, 08:27

    Suky,
    e sad dolazimo do onoga, kako se loše misli potkradu, prerušene, kao onaj vuk među jaganjce, i koliko kasno otkrivamo da sledimo onu jednu lošu ignoišući armiju dobrih....

    Autor bealiever 19 Feb 2010, 11:04

    pre nego što odeš toliko daleko treba da znaš "NE BI BIO ISKUŠAN DA NISI HTEO DA KUŠAŠ"...

    postoje stvari i misli koje se redovno javljaju ali ti ih u potpunosti ignorišeš.
    navodim kao primer.
    dođe misao da bi trebala da uplatiš neku kocku ili kladionicu ili već. ali čvrsto veruješ da nema šanse da dobiješ i da je to glupost jer veruješ da je veće uzdanje sopstveni rad nego neka iznenadna loto sreća. pa takvu misao uvek odbaciš čim se pojavi.
    ne samo u ovom slučaju već u milion drugih slučajeva kad se javi loša misao, ti je u korenu sasečeš, čak i ne osetiš da si je pobedila a pobeda je izvojevana...
    svugde i u svemu se javljaju loše misli, zbog čega. mogu ti objasniti, ali mislim da je bitnije...

    sama pogledaj kako neke loše misli lako rešavaš a neke jako teško, ako obratiš pažnju videćeš kako i ove teže da rešiš.
    ;)

    Autor suky 19 Feb 2010, 11:21

    Suky,
    zahvaljujem :)

    Autor bealiever 19 Feb 2010, 12:17

    nema na čemu...
    svi smo tu zbog svih nas...

    Autor suky 19 Feb 2010, 12:29

    suky,
    svi za jednog, jedan za sve :)

    Autor bealiever 19 Feb 2010, 12:34

    ljubi bližnjeg svog kao samog sebe...

    ovo "samog seb"e samo dok ne shvatiš koliko se bližnji može voleti... a ko ti je biliži od najbližih... ;)))

    Autor suky 19 Feb 2010, 12:46

    Suky,
    shvatila sam ja odavno ovo značenje :)

    Autor bealiever 19 Feb 2010, 12:58

    Dobro je dok se ima snage za promene, za nove puteve...

    Autor barbie86 19 Feb 2010, 13:02

    pa što onda mučiš sebe sa ŠBBKBB?

    Autor suky 19 Feb 2010, 13:24

    Suky,
    ko kaže da mučim sebe? :)
    Zar ne znaš da je sve lakše kada se iznese, podeli sa drugima ili barem parčetom hartije? A i najlepša dela (ne mislim sada da sam neki veliki umetnik) nastaju iz iskrenih osećanja ljubavi, patnje, pa čak i besa...
    Misli i osećanja su deo nas, od njih se ne beži, prihvataju se i kontrolišu (barem oni koji to mogu), usmeravaju u određenim pravcima. Ja svoja osećanja, kakva god bila, usmeravam u reči, slike, duboreze... Reči delim ovde sa svima vama i mogu ti reći da prija :)

    Autor bealiever 19 Feb 2010, 13:31

    muči mučitelja... ;)))

    generalno mislim da je umetnost velika laž i prevara, prvenstveno sebe a onda i onih koji je čitaju, gledaju, slušaju... nemoguće je, čak ni nekom kao što je Dostojevski da opiše makar i jedan sekund života onakvim kakav jeste. niti se ikakvom umetnošću može napistai, oslikati, prikazati ili bilo kako pokazati makar i delić čovekovog života, jednog trenutka, iz više razloga.
    ali umetnost kao umetnost može jako lepo da pokaže i prikaže dobar, lep i siguran pravac putovanja... šta je lepše od putovanja sa srcima ljudi koji su oko tebe ako ne rečju, delom, slikom, zvukom.......
    ;)))

    Autor suky 19 Feb 2010, 13:40

    Suky,
    ko je ovde mučitelj? :))
    Kako možeš umetnost nazvati imenom laži i prevare? Umetnost je jedan od najviših domena ljudskog bića. Moć da prikaže momenat, tek trenutak i ovekoveči ga na neki svoj način koji će drugi, opet, videti svojim umom onako kako žele. Umetnost razdvaja svesno biće od nesvesnog, a opet izražava nesvesni (podsvesni) deo čoveka. Nemoj mi reći da na tebe nisu ostavili utisak velikani umetnosti, knjige koje čitaš, slike koje gledaš, pa čak i neki nepoznati čovek, bio to muškarac ili žena, samo sa par reči... O jednoj sekundi života mogu se napisati stranice i stranice reči, ali ako čitalac ne želi da prihvati taj trenutak takvim, to je već druga stvar. Pa i sam Dostojevski, kada ga već pomenu, opisivao je običan štap trske na par stranica... Detalji okupiraju um pojedinaca i stvaraju želju da se on prikaže što verodostojnije.
    Da, mi već putujemo zajedno, čitajući reči jedni drugih, govoreći kroz ova kratka "pisma"... Znaš, i to je umetnost ;) :))

    Autor bealiever 19 Feb 2010, 13:57

    Barbie,
    Suky me okupirao, tek sad videh tvoj komentar :)
    Snage uvek ima, samo treba skupiti hrabrosti...
    Pozz :)

    Autor bealiever 19 Feb 2010, 13:58

    Volim ružičaste naočari i volim da kroz njih gledam druge. Ali me ti isti često nateraju da ih skinem i da ih pogledam bolje, kroz tamnije ili obične naočari.

    Autor sanjarenja56 19 Feb 2010, 14:22

    Sanjarenje,
    različiti su ljudi...

    Autor bealiever 19 Feb 2010, 14:26

    U pravu si, za neke ljude mogu slobodno da stavim duple ružičaste naočari!

    Autor sanjarenja56 19 Feb 2010, 14:29

    Sanjarenje,
    dok je za druge potrebna specijalna lupa ;)

    Autor bealiever 19 Feb 2010, 14:31

    hajde da ne širimo toliko priču, svesno, nesvesno, utisci, pogledi, karakteri, ukusi, veliki umetnici...

    umetnost u svojoj biti jeste laž, iluzija jer ne može da kaže istinu. istina nije jedna reč, slika, ili zvuk... istina ne može da se ispriča, napiše, opiše. može samo da se doživi, spozna. tako nešto je nemoguće umetnički prikazati. (šta misliš zašto je biblija, iako Božija reč savšena, onoliko velika i opširna knjiga sa onoliko mudrih i lepih reči? zar se prosto nije moglo reči kraće i jasnije šta je to nada, vera i ljubav ;))
    niko nikad nije, niti će uspeti da umetnički dočara ljubav zbog toga ima toliko dela o ljubavi i ljubavnih dela...
    ni jedna umetnost prosto ne može ni približno da opiše stvarni doživljaj čak i onaj najmanji, poput ovog koji ja i ti ovde imamo naprimer. da ne govorimo o nekim intenzivnijim...

    Autor suky 19 Feb 2010, 14:35

    Suky,
    a šta je zapravo istina, pa da se ne da opisati... jasno je da ima nebrojeno mogućnosti da se opiše neki trenutak, čak šta više, teže je opisati lepo i dobro nego li loše. Ali, opet, ne dajem ti za pravo da je umetnost laž, umetnost je samo jedna dimenzija istine. Umeš li da tumačiš delo koje posmatraš, to je već druga stvar.

    Autor bealiever 19 Feb 2010, 14:42

    ok.

    Autor suky 19 Feb 2010, 14:57

    Vidiš da utičem na tebe, pametna djevojčice ;) :D

    Nema na čemu Bea, samo ti slušaj Dejvida i nastavi da pišeš ovako pametne tekstove ;)

    cmok :)

    Autor Milko 19 Feb 2010, 17:04

    Sta su ruzicaste naocari ako ne jedna vrsta lazi?Bolje receno i ono sto je crno videcemo drugom bojom, i to je prevara, daleko od realnog stanja, vise vuce ka tome da nesto ' ne vidimo u cilju da nam bude bolje ' pitanje je samo dokle? Mozda do tada kada iste bude napukle od prevelikog rada na maskiranju tamnih boja... Tako da mi se svidja deo gde ih skidas.

    I moram da izdvojim sledeci deo:
    "Već rekoh, vreme ne leči, ne zalečuje, samo produbljuje jaz i udaljava šansu za povratak. Tu su novi izbori, nove prilike, ali nikada kao one koje smo ostavili iza nas... Opet, svaka od njih, tih novih prilika, čini nam se isuviše rizičnom, smelom..."
    Ovo je skroz tacno, bar iz mog ugla gledanja. Svi se mi vracamo u proslost, neko na lepe stvari - a neko i na lepe i na ruzne dogadjaje..
    Nekada je ljudima potrebno mnogo vise od zaboravljanja i zaoblizenja svoje proslosti ( svojih dogadjaja) da bi nastavili napred... Na kraju i samo secanje na bilo koji deo iz svoje proslosti je - proslost. I samo po sebi detinjstvo je proslost. Ali i dan danas dozivimo neke osecaje koje smo tada doziveli, u odredjenom trenutku, u odredjenoj radnji, u odredjenim recima.
    I za kraj ODLICAN TEKST! Izvinjavam se na duzem komentaru...Pozdrav.

    Autor username 21 Feb 2010, 10:26

    Username,
    kao prvo, ne izvinjavaj se na dužini kometara, pogotovu kada imaš nešto ovako da kažeš. Hoću reći, veoma dobro razmišljanje.
    Drago mi je da si shvatio suštinu onoga što sam htela da kažem.
    Pozz :)

    Autor bealiever 21 Feb 2010, 11:07